Blar i NTNU Open på forfatter "Kongshaug, Arnhild Vestnes"
-
Barn som pårørende
Meier, Linn; Jørgensen, Sumitra Mari (Bachelor thesis, 2018)Hensikt: oppgavens hensikt er å undersøke hvordan barn i alderen 6-12 år mestrer å være pårørende til en forelder med kreft. Metode: Vi har gjennomført et systematisk litteraturstudie hvor vi anvendte pensumlitteratur, ... -
Behandle meg med varsomhet!
Moltu, Malin-Yasmin; Murvold, Kine (Bachelor thesis, 2019)Hensikt: Hensikten med oppgaven er å undersøke pasienters erfaringer ved bruk av ulike tvangsmidler, og på denne måten skape en større forståelse hos helsepersonell. Bakgrunn: Rapporter publisert av Helsedirektoratet ... -
Best mulig forberedt - evaluering av simulatorbasert samtrening i intensiv sykepleie
Vadset, Tove B.; Kongshaug, Arnhild Vestnes; Kirchhoff, Ralf (Research report, 2016)Hovedmålsettingen med prosjektet er at studenter som tar videreutdanning i intensiv sykepleie ved NTNU i Ålesund, skal bli bedre forberedt til praksis gjennom simulering og samtrening med intensivsykepleiere på sykehuset. ... -
Musikkbehandling hos pasienter med demenssykdom
Lønset, Elisabet; Slyngstad, Irmelin Stavik (Bachelor thesis, 2017)Hensikt: Hensikten med denne bacheloroppgaven, var å finne ut om musikk kunne gi en effekt i hverdagen til de pasientene med demenssykdom. Metode: Metoden er gjennomført med systematisk litteratursøk i databasene Cinahl ... -
Når livet ikke har mening
Pilskog, Julie Beate; Skjong, Katrine (Bachelor thesis, 2019)Bakgrunn: Hvert år tar rundt 80 eldre mennesker i Norge livet sitt, og det er stor grunn til å anta at det forekommer mørketall i selvmord blant eldre. Videre er selvmord blant eldre et tema som får lite oppmerksomhet i ... -
Tidlig oppdagelse av sepsis, et sykepleieperspektiv
Walderhaug, Widar; Midthjell, Jon Håkon (Bachelor thesis, 2019)Hensikt: Vi ønsker å utforske hvilken rolle sykepleier har i forbindelse med tidlig oppdagelse av sepsis. Oppgavens hensikt er å sette fokus på og bidra til kunnskapsheving rundt tidlig oppdagelse av sepsis. Metode: ...